איך תגדילו את הסיכויים שלכם ושל העובדים שלכם להצליח בראיונות ולזכות במכרזים, אפילו שרובכם מאמינים שהם "תפורים"? יש לכם 4 אפשרויות: ייעוץ אישי להכנה למכרז, הכנת צוותים לראיונות מול ועדות המכרזים, להזמין את הרצאת הדגל - "להצליח במכרזי החיים", או סדנאות הכנה למכרזים. לתאומים והזמנות צרו קשר - shiritbi@sts4u.com

מכרז חדש בפתח... רוצה לשפר את סיכויי ההצלחה שלך?

זה המקום שלך לגלות את כל מה שצריך לדעת על הכנה מקצועית למכרזים שמשפרת את יכולות השיווק העצמי ומגדילה את סיכויי ההצלחה במכרזים. פעם חשבו שמכרזים קשורים רק למקצועיות, הכלים שבאתר ידגימו לכם שהשיחה השיווקית היא זו שמובילה להצלחה. היא לא כישרון מולד, היא יותר שיטתית ממה שחשבתם, והרבה יותר משמעותית מכדי לוותר עליה. תכל'ס, הצלחה במכרזים היא לא עניין של מזל, אלא שיטה שמובילה לתוצאה!

רוצים להגדיל את סיכויי ההצלחה במכרז הבא? צרו איתי קשר עוד היום- 0522-435-259 או shiritbi@sts4u.com

מאחורי הקלעים של וועדות המכרזים


"85% מהזוכים במכרזים במשרד הם אנשים שידעו לשווק את עצמם ולא בהכרח המקצוענים של הארגון", אמר לי מנכ"ל משרד ממשלתי בעצב.

הרושם האישי = 25% מההצלחה שלך במכרז! 
יותר מידי עובדים מגיעים ליום המכרז כשהם בטוחים שמקצועיותם מספיקה כדי להרשים את חברי הוועדה. מה שהם לא מבינים, זה ששקלול הועדות השתנה: 25% ממנו תלוי בהתרשמות הוועדה מהפרזנטציה של המועמד, כלומר מהרושם הראשוני שהמועמד יוצר. 75% מהשקלול תלויים בהתרשמות הוועדה ממקצועניות המועמד. מי שמקל ראש ב- 25% של החלק האישי מפסיד במכרז, עוד בטרם ניגש אליו.
אין מה לעשות, אנחנו חיים בעולם שיווקי, ומי שיודע להציג ולשווק את עצמו טוב, מרשים את חברי הוועדה וצובר במכרז נקודות זכות. לעתים קרובות, המקצוענים שבחבורה, שהיו צריכים לזכות, מפסידים, פעם אחר פעם, מפני שלא השכילו להתאים את עצמם לדרישות ולשפה השיווקית החדשה.

מה מחפשים חברי ועדת המכרזים? 
מאחורי הקלעים של וועדת המכרזים יושבים אנשים שרוצים להתרשם מהדמות שתציגו בפניהם: חיובית או מתנגדת? תקשורתית או מתנגחת? יצירתית או מקובעת? משתפת פעולה או מרוחקת?. הוועדה מחפשת את המועמד שמקין סמכותיות וביטחון עצמי, יכולות ניהול מגוונות, חדשנות ורוח יזמות, בצד יכולת התמודדות מעולה במצבי לחץ, משבר ותקלות. לכן, הזמן לשדרג את הביטחון והפרזנטציה השיווקית שלכם, הוא הרבה לפני ההגעה לוועדת המכרזים. הכול, כדי שתזכו לציון מרבי בתחום ההתרשמות האישית מכם.

המקצוען- הקפדן או השיווקי- החכם? 
דוד הרשים את הועדה בידע המקצועי שלו, אבל הפסיד נקודות חשובות בגלל הנוקשות, קפדנות היתר והווכחנות. הוא הרגיש שצדק, והיה חייב להוכיח זאת לוועדה, כפי שהיה רגיל לעשות במחלקה. ברור שהוא לא זכה.
לעומתו, ערן, חברו למחלקה, שהתמודד אף הוא למכרז, מקצוען כמעט כמו דוד, נעים הליכות, אסרטיבי ובאותה נשימה תקשורתי וזורם, זכה במכרז. בעוד שדוד קיבל 100% בפן המקצועי, אבל הרס לעצמו את הניקוד בפן האישי, ערן זכה לניקוד מרבי בשני הסעיפים - באישי ובמקצועי.

לקראת המכרז מומלץ לבצע את הפעולות הבאות
  1. כדאי ואפשר לברר פרטים על חברי ועדת המכרזים.
  2. חשוב להכיר את החדר בו יתקיים המכרז, כדי להרגיש "בבית" ביום המכרז.
  3. כדאי לתכן לפרטי פרטים הכניסה והיציאה מהמכרז.
  4. חשוב להתכוונן לתת את ההופעה הכי טובה שאתם יכולים, כדי שתרגישו שלמים עם עצמכם לאחר המכרז.
  5. התחושה הפנימית צריכה להיות כשל מי שמתכוון לזכות באליפות: "באתי לזכות במכרז, לא לנצח בהתמודדות".
  6. כדאי לנווט את השיחה להצלחות, תועלות, תרומה וערך שלך לארגון בתפקיד החדש, ולא לשיחת רהב על יכולותיך וכישוריך.
  7. גם ללבוש יש השפעה על חברי הוועדה. כלל הזהב הוא שתתלבש כאילו אתה מתמודד על התפקיד שאחרי התפקיד הנוכחי.
  8. לעולם לא להיגרר להשמצות, השוואות או התרברבויות בפני הוועדה, אינך יודע מי מחבריה מקורב לאלו שהרגע גימדת...דבר רק על עצמך.
  9. להכין תשובות לשאלות המכרז במסמך מסודר.
  10. לצלם את עצמכם בעת מתן התשובות כדי לראות בעצמכם, את מה שחברי העדה יראו במכרז, כשיצפו בכם. 


הכי קריטי זה לספר בצורה שיווקית על עצמך, כי אם לא תספר איך יכירו אותך?
אין מקום לבושה או לצניעות, אמיתית או מדומה. דמות של מצליחן, שאפתן, בטוח בעצמו שתרם לארגון ומחפש את התפקיד הבא שיאפשר לו להתקדם ולתרום יותר, היא הרבה יותר אטרקטיבית בעיני חברי ועדת המכרזים, מדמותו של מקצוען, שקדן, חרשן, שנצמד לפרטים הקטנים, עושה את העבודה ולא מבקש או דורש תמורה. את הראשון מקפיצים לתפקידי ניהול, ולעומת זאת, את השני לרוב לא מקדמים, מהסיבה הפשוטה- נוח מאד להשאיר אותו בתפקיד, כדי שיהיה מי שיעשה את העבודה השחורה.
מתוך סדנת הכנה למכרזים בקורס ניהול ידע בארגונים
לעובדי עיריית תל- אביב
 

אז מה קורה מאחורי הקלעים של ועדת המכרזים? 
בחדר בו יתקיים המכרז, יושבים אנשים ובוחנים אותך. לאחר שהתרשמו מיכולותיך המקצועיות, הם מחפשים את התשובות ל- 5 השאלות הבאות:
  1. האם אתה עוצמתי וסמכותי מספיק כדי לנהל ולהוביל?
  2. האם יש בך יכולת לפתור משברים ותקלות?
  3. האם אתה מצויד בידע וניסיון שיוכלו להועיל בתפקיד החדש?
  4. האם תדע לקבל סמכות ולשתף פעולה?
  5. האם אתה "משלנו" ונוכל לסמוך עליך?
ואם שכנעת את הועדה ב- 5 סעיפים אלו כנראה שזכית במכרז!.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה